2007年2月11日星期日

新年

Next Saturday is Chinese Spring Festival. I am wondering if the Japanese New Year is on the same day.

Several weeks ago I went to a Japanese New Year party held in a 剣道place in downtown. It was wonderful. Women worn the traditional Japanese clothes ( which I wish to wear one day). The most interesting part was that besides 寿司 and 刺身, everyone could go to a platform and made もち, which were then eaten by dipping into several different sauces. ( 小豆, わさび, etc.)

5 条评论:

satoza 说...

わたしももちがだいすきです!南さんもすきですか?I really like mochi with だいこんおろし and しょうゆ. Have you ever tried it?

Unknown 说...

南さんこんにちわ。TAのいなだです。
There is a Chinese new year parade in Chinatown next Sunday(25th).
わたしは行きますよ。たのしみです。

asai 说...

南さん、こんにちは。TAのあさいです。

わたしもおもちがすきです。つきたての(freshly made)おもちは とーってもおいしいです!

satoza 说...

きれいな「福」をどうもありがとう!私のブログにかきました。見てください。

http://ss903.at.webry.info/

Minami·Eternal Thinker 说...

I am glad you like it :)